fotr.cz

Digitální marketing

Jak vypočítat návratnost investice

5 kroků, jak vypočítat návratnost vaší investice do reklamy

Existuje mnoho měření, která se v oblasti sociálních medií můžou měřit.

3 výpočty jsou ale klíčové. Zapamatujte si je!

  • Výpočet a návratnost investice ROI
  • Ekvivalentní reklamní hodnoty sociálních medií SEAV
  • Úroveň loajality zákazníků NPS

Návratnost investice

Je nejdůležitější metrika ze všech. Ukazuje totiž hodnotu každé utracené koruny za marketing.

Pomocí 5 kroků si můžete sami vypočítat návratnost vaší investice.

Váš BRAND

může mít v oblasti sociálních médií různé záměry. Pro některé to může být, generování prodejů nebo potenciálních zákazníků a pro jiné zvýšení podvědomí o značce, zlepšení spokojenosti atd. Je důležité váš záměr jasně vymezit, a aby byl SMART, tedy konkrétní, měřitelný, dosažitelný, realistický a časově vymezený.

investice digital

Stanovte si konkrétní taktiky s konkrétními cíli

Mějte jasné cíle. Vaše cíle musejí být realistické a měřitelné. Pokud je vaším záměrem zvýšení podvědomí o značce, pak může být vaším cílem: zvýšení počtu návštěvnosti vašich webových stránek, registrace odběru novinek, nebo generování nějakých dotazů. Pokud je vaším záměrem generovat prodeje, pak by vaším cílem mohlo být zvýšení nákupů.

Vaše cíle musíte stanovit na úrovni vaší kampaně, aby bylo možné posoudit úspěšnost každé aktivity.

Sledujte a měřte svůj výkon v souvislosti se stanovenými cíli

Nejjednodušší způsob, jak sledovat a měřit výkon kampaní poskytuje služba Gogole Analytics. Tento nástroj vám umožní zjistit, které sociální kanály zvyšují například návštěvnost, a také prozkoumat cíl individuálně a v případě potřeby jej analyzovat. Pro výpočet návratnosti investice ROI, musíte každému cíli přiřadit peněžní hodnotu.

  • Pokud je vaším cílem zvýšit prodej, pak bude hodnotou průměrná hodnota prodeje.
  • Pokud je vaším cílem zvýšit počet registrací k odběru novinek, pak můžete hodnotu stanovit vynásobením průměrné hodnoty zákazníka mírou konverzí počtu odběratelů na počet zákazníků.
zákazník marketing

Nastavte si budget – výdaje na správu sociálních médií

Váš výpočet by měl zahrnovat všechny náklady na provoz vaší aktivity v sociálních médií. Jako jsou: tvorba obsahu, náklady na reklamu, čas zaměstnance při tvorbě kampaně aj.

Vypočítejte si návratnost investice do sociálních médií

Pokud jste již provedli všechny 4 kroky tak nyní si vypočítejte návratnost.

Návratnost investice =(příjmy – náklady)/ náklady

Díky této metodice si porovnáte efektivitu napříč kanály sociálních médií i v porovnání s aktivitou mimo sociální média. Můžete si tak stanovit vaše priority investice do úspěšných oblastí a určovat kampaně, které jsou přínosem pro firmu.