Socilální média

Měření a srovnávání úspěšnosti kampaní!

Jak a kdy poznáte, že vaše strategie pro sociální sítě funguje?

Hodně firem využívá měření v sociálních médií pouze v omezené míře. Díky správnému měření můžete pochopit jaký dopad mají sociální média na vaše podnikání.

Zapomeňte na metriky jako je dosah a zapojení. Tyto čísla mohou vypadat hezky, ale nemají souvislost s dopadem na vaši činnost. Marketingového manažera tím možná oslníte, ale vy chcete přeci více, chcete vidět úspěšnou kampaň.

Měření sociálních médií na základě 3 úrovní rozhodování 

Úroveň dopadu na podnikání

Jedná se o naprosto klíčové ukazatele výkonnosti, které ukazují, jestli se podnikání vyvíjí podle plánu a zda je úspěšné. Jsou to vaše příjmy z prodeje, potenciální zákazníci, pověst vaší značky a úroveň loajality zákazníků. NPS (Net promoter score).

Měření sociálních sítí

Úroveň strategie pro sociální sítě

Tato měření ukazují celkovou účinnost jakékoliv kampaně. Mezi měření, která jsou na této úrovni důležitá, patří srovnání organického a placeného obsahu, návratnost investic, reklamní hodnota sociálních médií. SEAV, sentiment, prodej, potenciální zákazníci, zapojení, zobrazení a dosah.

Úroveň taktiky pro sociální média

Měření slouží k optimalizaci kampaní v sociálních mediích v reálném čase. Typickými oblastmi takového měření jsou den v týdnu pro sdílení příspěvků, denní doba, testy reklamních sdělení a obsahu. Rovněž testy médií. Protože, kampaně v sociálních sítích fungují v reálném čase, je zde příležitost k výraznému zvýšení výkonnosti, pokud se do kampaní zakomponuje průběžná optimalizace.

A jaké jsou Klíčové metriky na úrovni TAKTIKY?

  • Zobrazení: počet zobrazení obsahu.
  • Dosah: počet lidí, kteří obsah viděli.
  • Zapojení: počet osob, které se zapojili do interakce s postem.
  • Míra prokliku: počet lidí, kteří klikli na odkaz, který vede na váš web.
  • Konverze: počet lidí, kteří provedli požadovanou akci, tj. přihlášení k odběru novinek, zakoupení produktu či služby.
Facebook mařeni

Metriky, které jsou důležité pro pochopení vztahu mezi objemem aktivity a náklady

  • Cena za proklik CPC: je to cena za příspěvek vydělena počtem lidí, jenž klikli na odkazy v příspěvku.
  • Cena za potenciálního zákazníka CPL: cena za vaši aktivitu vydělena počtem potenciálních zákazníků, která tato aktivita vygenerovala.
  • Cena za tisíc zobrazení CPM: cena za vaši aktivitu vydělena tisícinou počtu zobrazení, která tato aktivita vygenerovala.
  • Cena ze zhlédnutí CPV: cena za aktivitu vydělena počtem zhlédnutí.

V sociálních médiích existují další dvě úrovně měření

Četnost: číslo udávající, kolikrát váš příspěvek viděla stejná osoba. Pokud je četnost příliš vysoká, může to lidi otrávit a přestanou vaši stránku sledovat.

Skóre relevance: Facebook přiděluje vašim reklamám a které udává, jak relevantní je vaše reklama pro vaše publikum. Pohybuje se od 1 do 10, kde tedy číslo 1 je irelevantní. Pamatujte si, čím vyšší skóre, tím je pravděpodobnější, že Facebook reklamu danému publiku zobrazí. „Zvýšením skóre relevance tak můžete zlepšit výkon příspěvků a snížit své náklady na inzerci.“

cs_CZ