
Co je to SEO? A proč ho mám řešit na svém webu?
Pro vysvětlení je to zkratka z anglického Search Engine Optimization, což znamená optimalizace pro vyhledávače Google, Seznam a další. Správně nastavené SEO, zlepší pozici webových stránek ve výsledcích vyhledávání a tím i zvyšuje šance, že uživatel „zákazník“ váš web navštíví.
Hlavní role „titulek“
Než začnete psát název k produktu nebo k vaší službě, zamyslete se nad titulkem. Ve výsledcích vyhledávání je to hned ta první část modrého textu, která se zobrazuje spolu s popiskem.
Dodržujte tyto zásady:
- Titulek počet znaků 55–60 si můžete zkontrolovat v Seomofo.
- Snažte se, aby v titulku bylo klíčové slovo, které vystihuje váš produkt, službu

Proč mít správně popisky na webu?
Meta Description!
Stejně jako u titulku je prioritou zaujmout popisem a využít klíčových slov, které, jak už jsem zmiňovala vystihují váš produkt nebo službu. Popisek by měl mít 155 a 160 znaků a určitě přidat do textu CTA (call to action) výzvu k akci např. „super ceny, mimořádná akce, doprava zdarma, zboží dodáme ihned“. Popisek ve vyhledávači vidíte pod „modrým“ titulkem.
Popisky kategorií
k lepší orientaci na webu slouží popisky kategorií. I zde platí pravidlo přidávejte klíčové slovo. Udělejte si analýzu klíčových slov, výrazů, ty, které potenciální zákazníci nejvíce vyhledávají.
Statistiky ukazují, že čím dál více návštěvníků e-shopu chodí právě přes stránky kategorií. A proto je dobré je správně upravit. Buďte struční, popište, co zákazník v kategorii najde a zmiňte opět klíčová slova včetně CTA, výzvu k akci ve vašem případě „konverze = nákup“.
Každý produkt má mít stručný obsah popisek!
V případě e-shopu doporučuji vytvořit si šablonu. Přehledný jednotný vzhled pomůže nejen vám ale i návštěvníkovi vašeho webu. Text si rozčleňte na krátký a dlouhý popisek. Oddělte je titulky a informace, které jsou technické nebo obsahují ingredience, složení dejte až na samotný závěr.
Stručný přehled struktura šablony:
- Název produktu
- Popište produkt, co je to za produkt, k čemu je určený, komu slouží.
- Technické texty, ingredience, složení na závěr
- CTA výzva k akci
- Obrázky ALT (napište název produktu)

Využívejte efektivně nástroje pro SEO a věřete mi, že nebudete litovat
- Collabim
- Search Console
- Screaming Frog SEO
- SeoMofo
Co vám přinese optimalizace webu
- budete vidět
- lepší podvědomí o vaší značce, službě
- zvýšení konverzí
- vyšší návštěvnost